demolithia.webblogg.se

CarpeDiEnd..

Kategori: Allmänt

I det förra entryt skrev jag några rader om hur det var att emotta dödsbesked. Men livet går vidare och trots "förlusten" man upplevt återvänder man till den grå vardagen i sinom tid.
Det som återstår är alla minnen man har av den avlidna personen/individen i fråga.. på gott och ont.. Och av någon oförklarlig anledning kände jag mig nödgad att lyssna på ett album vars texter på något sätt är oerhört betydelsefulla i sammanhanget och förmodligen på bästa sätt beskriver det stadium man för närvarande befinner sig i. Nämligen Steel Attacks album - Carpe Di End som får sätta punkt för sorgebearbetningen. Tillexempel låten "Perpetual Solitude"...med bl.a strofen "You will never be forgiven,unless you break the chains and set us free.." och låten "Angels" har även den fått en helt ny innebörd.. För att inte nämna den oerhört vackra låten "Entrance To Heaven Denied".. vars textinnehåll fragmentalt är min gebit som dedikation till dig far..wherever you might be..
Nu kvarstår det faktum att trots vi hade våra dispyter genom åren och inte alltid den självklara kontakt man förväntas ha med sina biologiska föräldrar.. och det hade sina orsaker..men vi gör alla våra val i livet..och vandrar våra egna vägar..Därför avslutar jag detta entry med dessa rader,, och fortsätter vandra den väg ödet utstakat åt mig.. min egen..längs den mörka stigen..

Beyond The Light

By the edge of a dream
Lies the gate to the dead
Not heaven nor hell
Dimension in between
Ghosts of judgement dwell

One path of light
One path so cold, so dark

Beyond the light – lies the key, the way to live forever – in harmony
Beyond the dark – traverse the vast and fearful plains of hell – infernal

Beyond the gate to the edge of a dream
Two gates arise, one for truth and one for lies
"Prudence" all is not what it seems...

One path of light
One path so cold, so dark

Beyond the light – lies the key, the way to live forever – in harmony
Beyond the dark – traverse the vast and fearful plains of hell – infernal

 
på återseende// Demolithia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: