demolithia.webblogg.se

På svarta listan - WOLF

Kategori: Allmänt

 
 
WOLF- smaka på det bandnamnet och du kanske känner honungslena toner eller stenhårda riff etc.. Vad vet jag..men en sak vet jag helt säkert..och det är att WOLF efter alla dessa år kvalar in med hull och hår på svarta listan..
Med otaligt gemytligt örongodis såsom tex "Nocturnal Rights", "Legions Of Barstards", The Black Flame, Voodoo, Shark Attack, mfl låtar som verkar oerhört tilltalande - utan pardon....
Hursomhelst Shadowland är ett av de bättre wolf-alstren på sistone.. if ever..MAO "Shadowland" höjer ribban ytterligare gällande framtida WOLF- Music 
  
 
 
 
Tummen upp för både Pale Moon Ale och Shadowland...
 
 
 
På återseende/ 
Demolithiha

Man Machine Industry - Eschaton I - Reckoning Day

Kategori: Allmänt

 
Den mänskliga faktorn i ett musikaliskt maskineri kan vara antingen mestadels felfritt eller betonat bottenskrap, vilket, när det kommer till kritstrecket,beror på hur åhöraren uppfattar ljudbilden.
Min uppfattning av ESCHATON I. RECKONING DAY, den första  EP-iska editionen i en MMI-triologi, är att det harmoniska introt mynnar ut i ett någorlunda kaotiskt, men välljudande infernaliskt kaos,vilket i min mening är vällustigt befriande för öronsnäckorna,då det var oerhört längesen de förnimmade nåt annat lika bra.. typ..
Den låt som,till min förvåning tilltalade mig mest är låten "Black Rain", som trots det är en cover,  mer än väl skulle kunna beskrivas som ett vapenstillestånd mellan mitt mörka hjärtas önskan om kaotisk harmoni,för en oöverskådlig tid framöver. Och jag ser till min egen förvåning framemot vad Berget & CO lyckas kunna åstadkomma på nästkommande alster...Om det blir minst lika magnifikt, så har de erövrat rightful place in metalhaven... for all eternity!
 
Nuförtiden, efter att ha avlyssnat ett flertal album från olika band inom är det föga mycket kvar som kan tilltala snäckorna lika mycket som bl.a. MMI.. just nu iallafall..
 
Jag tilldelar alstret 663 p. (av 666 möjliga).
 
På återseende
//
Demolithia