demolithia.webblogg.se

Starchaser - "Starchaser"

Kategori: Allmänt

Att för mig försöka ge en någorlunda postitiv input till något som känns mer eller mindre pompiöst mediokert, känns nästan lika främmande som att försöka locka solen att skina ännu mer. Men att inte låta alltför pessimistisk, har jag gett albumet en chans att sprida åtminstone lite stjänglans...

 

När en medlem i ett band man gillar,helt abrupt  lämnar en solid intakt akt som Tad Morose, blir man aningen besviken.. (förlåt Kenneth). However vill jag ge Kenneth eloge för att han lyckats skapa ett musikaliskt wonderland, trots att starchaser i mina öron,påminner lite om vad Joakim Cans gjorde ett fösök till, när han startade CANS, vilka ederade 1-2 album, innan han fortatte sin karriär med Hammerfall.Och jag önskar definivt inte att samma sak händer med Starchaser....

Uppsättningen eminenta omhuldrande musiker i konceptet känns lite malplacerade.. ungefär som att de inte riktigt figurerar i sina rätta element. Musikaliskt it sounds quite great, det behöver bara balanseras aningen lite mer.. dvs mindre keyboards etc, å mer gitarrer å trummor så blir det nog succé...Med Ronny Hemlin på sång skulle nog det finnas bevingade varelser vilka förmodligen skulle vända sig i graven å önska sig.mer änglalik skönsång med oheligt sound...
 
Bäst "Dead Man Walking"  "For a dying World"
betyg: stark sjua svag åtta..
 
på återseende
//
Demolihia