demolithia.webblogg.se

Human Harvest..

Kategori: Allmänt

Att säga himlen är blå. är egentligen kanske lika felaktigt som att påstå jorden är rund.. ty det finns alltid enstaka vrår att utforska.. allraminst inom metalsfärens domäner..
Human Harvest tenderar vara ett dyligt..
 

Human Harvest  låter mer som ett dödsbringande bandnamn..
 
- Namnet är taget från Circle of Dead Children’s makalöst bra skiva “Human Harvest”. 
 
Projektet upplevde det obarmhärtiga dagsljuset 2006..Var det för din koncentration fanns på annat håll (Syn:drom) som lågan åter tändes ca 6 år senare?
 
- Jag är beroende av projekt, jag har alltid minst två projekt aktiva vid sidan av Syn:drom. Med Human Harvest så spelade jag in två demos/ep som släpptes 2007 och 2009. Dock hade jag redan I slutet av 2005 två demos inspelade, men jag kände att dom inte var bra nog att släppas. Från 2005 fram tills nu har jag spelat in minst en demo per år, men aldrig känt att jag gjort bandet rättvisa. Det har hela tiden vart en jakt efter det perfekta soundet. Jag har till exempel änvant mig av riff som jag skrev 2005, som nu har hittat sin perfekta plats i låtarna. Så största anledningen till att det lades på is, var att jag inte lyckades skriva låtar som jag var tillräkligt nöjd med. 
 
En serie  varierande influenser uppges via Human Harvest´s fb-sida.. Vad ligger dig varmast om det mörka hjärtegemaket?
 
- Några av de största influenserna från dag ett har vart Fuck I’m Dead, Skitsystem och Nasum. 
 
Nyligen förstärktes akten av Millie Crampton..
 
- Jag såg hennes huvudband Craniation spela på nyår 2012/2013, och hörde något i hennes röst som jag kande skulle passa Human Harvest perfekt. Hennes sätt att sjunga och hennes rytmik kändes som gjorda for låtarna. Efter att hon accepterat en plats i bandet skrev jag om några av riffen för att passa hennes röst bättre, och det lyfte låtarna till en ny nivå.  
 
Varför bör man lyssna på Human Harvest?
 
- Gillar man snabb extrem musik som rör sig fritt mellan olika extrema genres så bör man kolla upp Human Harvest!
 
Human Harvest instrumental preview..  http://youtu.be/xBnJQsfSifA
 
 På återseende
//
Demolithia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: