demolithia.webblogg.se

veckans profil - Olof Wikström

Kategori: Allmänt

Inom rock/metalvärlden kryllar det av  profiler.  En av dem är Olof Wikström..som likväl skulle kunna tituleras mr Skrikhult...

foto: Charlotta Raklitz

Beskriv dig själv med max 10 ord..
- Är en rätt lat bohem och lantis som gillar att ha mycket att göra..

Vid vilken ålder kom du först i kontakt med rock/metal?
Jag var 13 år när jag var med min far till Norrland där hans fastrar bodde. Deras dotter hade sabotage med Black Sabbath och Piledrive med Status Quo, sen upptäckte jag Joan Jett och Dio via Okej och sen var det kört...

Halkade du in inom metalscenen på ett bananskal..annan orsak?
-Bodde i Finspång och kan inte spela så jag började arra gig med polarna Då var det dock punk o hardcore som gällde..

Tror du kidz/ungdomar idag har samma förutsättningar som bla du hade då det begav sig?
- Saker och ting förändras alltid, men är man inställd på att jobba hårt och göra ett bra jobb samt att inte räkna med några pengar första åren så kommer det alltid att gå.

Antingen eller..
Hund eller katt?
- Katt av praktiska skäl
Fotboll eller ishockey?
Ja ;)
Sommar eller vinter?
Ja ;)

Vilka 5 band skulle locka mest att boka?
- Svårt, man ska inte jobba med sina idoler så jag säger att jag redan har jobbat med alla jag vill jobba med..

 Crossover eller renodlat? (pure bm/death.. etc) eller mixade scenritualer oavsett genré?

- Det där beror helt på band och spelställe  På tex Kafe 44 där de flesta bara mest vill ha hård musik går det, men på tex Black Christmas vore det helt fel Beror som sagt på tillfälle och spelställe  Jag har inget principiellt emot det.

Vilket/vilka råd skulle du ge andra som söker entrance i branschen?

- Man ska inse från start att det inte handlar om ett jobb utan om en livsstil Man ska vara beredd att jobba skiten ur sig 24/7 för dålig lön och ingen sömn, När man kommit så långt i lärdomen och har gjort den resan i några år så är de välkomna tillbaka och jag kan ge ytterligare råd.

Olof verkar ha många järn i elden.. bla skötebarnet Skrikhult Productions..vilket man kan vara tacksam för..

 
Kommande "veckoprofiler" kommer dyka upp när det minst anas.. Här eller på swedenmetal.nu
who knows..
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: