demolithia.webblogg.se

NOKT(h)EM(zk) häljoween underground..

Kategori: Allmänt

I helloweentider är det som bekant vanligt förekommande med demoniskt utformad klädsel och annat tämligen obskyrt hos annars vänligt sinnade individer. Då blir det på något sätt " legitimt" spöka ut sig, utan att riskera behöva utstå både spott och spé för den sakens skull. Men skulle man corpsepainta sig en helt vanlig helg å vandra runt som en s.k "osalig ande" en helt vanlig fredag eller lördagskväll, på väg till nån metalkonsert med något blackmetalband man gillar lyssna på, oftast hemmavid, verkar det plötsligt vara helt annat skräll i skällan.
Till vardags sker det ytterst sällan make-up används, då jag föredrar en helt naturlig look- utan vare sig läppglans eller andra kosmetiskt "förskönande" tillsatser som många kvinnor använder för att i grund & botten göra sig vackra inför motsatta könet. "Uglier and more dusgusting" är mer min melodi!
 
 
De som verkigen känner till mitt innersta mörka väsen, vet att jag inte är främmande för det någorlunda obskyra, vad än det må vara. Men för att återgå till den blodröda tråden i detta entry, så övergår det i viss mån mitt stilla sinne, vad som är så fasansfullt hemskt med död och ondskefullt utstyrslade individer. Varför inte syna grannar å "annat pack" man dagligen råkas med i sömmarna istället för att "ösa galla" över dem som på någorlunda fredligt vis försöker med alla medel tillåtna göra världen till en bättre plats- om än musikalikt!
 
I min värld - metal speaks through the dark chamber of heart-  let the voice forever be heard!
 
Kan en "påhittad" figur som t.e.x Jesus kunnat påverka människans fantasivärld i över 2000 år så må väl ändå reella betingelser kunna påverka ännu mer?
 
Många av de texter jag lyssnar på handlar till stor del om mer eller mindre självupplevda incidenter, som det är upp till åhöraren tolka på valfritt sätt. Men en sak är säker - De flesta musiker jag känner till är såpass skickliga på att hantera fenomentet på kreativt vis och skapa nån form musikalikt kreativt inferno vilket i slutändan gagnar åhöraren till maximalt stigmata i öronsnäckan.. Det finns flera dylika exempel såsom Tad Morose, Dark Funeral etc..
 
Varför ska det vara så viktigt ta till sig andra kulturella betingelser utan den musikaliska gebiten? Som är MINST lika livsväsentlig för olika individer?
 
Visst, man ha luft, vatten, föda för att fortskrida usel mänsklig tillvaro! Men utan musik då? Är det rätt å riktigt dö inombords till följd av själslig svält, vilket musik(metal, hårdrock) tillför?
 
Då skulle man eventuellt lika gärna kunna genomföra "dödsdömd" trip till tex Syrien för att låta sig utsättas för att nån "Gestapo-stylad" typ från andra världskrigets epok förintade ens lekamen från gudsförgätet jordeliv!
 
 
 
På något sätt förmultnade den röda tråden till nån form svartsörja alltmedan orden formades i min något kaotiska hjärnbark. Eller så gick de helt enkelt upp i rö(ö)K alltmedan det osande svavlet från undergroundens oheliga domäner överrumplades av vita flingor från ovan.. Vad vet jag!
 
En sak är säker dock, så länge jag lever kommer mitt metalhjärta brinna för det genuina! coz TRUE METAL NEVER DIES!
 
På återseende
 
//
 
Demolithia
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: