demolithia.webblogg.se

EDGELAND- CABINE11VEN

Kategori: Allmänt

 
EDGELAND är ett hårdrockande Heavy Metalband som bildades 1993. då  tre fjuniga tonåringar hittade varandra i skolans musiksal. Influerade av bl.a.  Iron Maiden, Metallica, Guns n´Roses, är de inne på sitt 23:e år tillsammans... Trots det är de fortfarande osignade.. (???), vilket kan bero på en mängd orsaker  som jag i min vildaste fantasi inte ens vågar spekulera i...även om det nu skulle råda hårdsmälta på deras nyutgivna ep - titulerad Cabin E11EVEN vilken inte låter helt oävet, även om soundet inte riktigt är min kopp te... 
Jag säger varken bu eller bä,   men jag har hört betydligt bättre alster.. och definitivt sämre..
 
 
 
 https://open.spotify.com/album/3A0lPLPv6XAIi0184ozLsn?si=OB3N8NmPSsqHTpG6e4QJ5g
 
Betyg::högtflygande 4
lågtflytande :2
 
På återseende
//Demolithia
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: