demolithia.webblogg.se

Rocking out x-mas..

Kategori: Allmänt

I ett av de forna entries jag åstadkom i denna bloggen, handlade det bla om införskaffandet av en svart gran och diverse skalligt läckra dekorationer.. Nu blev det dessvärre inte någon svart gran inhandlad..men jag lyckades iallafall komma över den enda kvarvarande döskalledekorationen som verkade finnas kvar på den lokala Rusta-butiken :)
Nu när jag sitter och skriver detta  överrumplas jag obarmhärtigt av en trallvänlig s.k jullåt vars refräng lyder ungefär "rocking around christmas tree.." men jag är samtidigt "glad att det är över, så lämna mig ifred.." åtminstone till nästa hysteriska period..
Julen 2012 har rockats ut dubbelt upp..om man nu ska säga så.. dels lyckades jag i sista sekund förskansra mig en av 3 kvarvarande platser vid en av föreställningarna av premiären av "Mammas Pojkar" på juldan, och någon dag senare var det äntligen dags för
s annuala rock kavalkad som ett traditionellt sätt att rocka ut julen..för gott!!
 
 
 
Det bjöds på gedigen hederlig hårdrock.. givetvis med några gästlirare enligt tradition..
 bla en kvinnlig bassist..så Wassberg kunde njuta av en bärs i perifern..
 
Det var en hel drös rockstinna individer som verkade trivas som fisken i vattnet frontrow till tonerna av bandets tolknig av bl.a "Bark at the Moon", "Fear of the Dark", "Hells Bells" etc
Aftonens andra gästartist - Den legendariska Micke Mojo  var onekligen ett succéartat inslag..
 
 
 Denna något hektiska vecka avslutades med filmen "rocksystrar.. och i och med det tar man adjö av 2012..och saluterar 2013 som kommer inledas med en hejdundrande liveritual framförd av Eyes Wide Open den 5 januari i mina forna hemtrakter.. Karlstad! :)
och till alla er som  inte bangar för skjuta in 2013 med raketfart..be nice to the animals!!!
 
På återseende
//Demolithia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: