demolithia.webblogg.se

Whispers from the dead..

Kategori: Allmänt

Av alla metal låtar man hört genom tiderna är förmodligen "Whispers From The Dead" med Vomitory, en av mina favoriter.
Detta kommer sig av flera makabra upplevelser man erfarit hittills.. Ett av dem är när vi skulle jordfästa min älskade mormor för några år sedan. Utan förvarning började det helt plötsligt storma medan jag bar urnan med hennes aska mot gravplatsen.. Samtliga i sällskapet erfor samma känsla att min morfar och mormor sände en hälsning.
Kyrkogårdar har sedan dess fascinerat mig oerhört. Det kan låta makabert för den oinvigde..dvs den som inte känner mig.. men det finns en viss rofylldhet vandra omkring  på gångarna mellan gravarna.. Och en av de vackraste platser man hittils besökt är belägen vid Lockne kyrka i Jämtland.
 
 
 
På återseende //
Demolithia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: