demolithia.webblogg.se

metalmemoriez:Rammstein..

Kategori: Allmänt

Då min cd.player, som varit mig trogen under några år, verkat lagt av har jag nödgats avdamma en annan apparatur, som till synes föredrar lyda under Banit Rocks domän, däribland  nån ny låt framförd av Rammstein med jämna mellanrum kan åhöras.
Deras låt "Du hast.."från albumet  Sehnsucht.frambringar några säregna minnen..
Det var under 1998, emedan jag befann mig på en trip  till Bryssel (då jag studerade Europa-kunskap på Tollare fhsk) som jag först stiftade närmare kontakt med den tyska akten. jag vill dra mig till minnes att jag helt på måfå cirkulerade runt de centrala delarna i Bryssel då jag sonika passerade ett källartillhåll, där de spelade just Rammstein´s "Du hast" då jag passerade,,
Kan det ha varit ödet som sammanförde mig å Rammstein i just det ögonblicket?
Eller kan det varit nån högre makt som ledde mina steg åt just det hållet?
Eller kanske man bara hade "oturen" hamna vid rätt place,the right time?
på återseende
//
Demolithia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: